Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

29 Haziran 2012 Cuma

Ferhat Çökmüş Orduspor'da



Resmi sitemizden yapılan açıklamaya göre Ferhat Çökmüş 2 yıl ORDUSPOR forması giyecek.Sağ bek için Adem Alkaşi, Uğur Akdemir,David Durmaz ismi telafuz edilirken Ferhat Çökmüş imzayı attı.Kimsenin haberi olmadan basına sızmadan güzel bir transfer yaptık.Sağ bekte Abdurrahmanın gidişiyle tek Sağ bek Garcia kalmıştı Yasin Öztopta kampa götürülecek ama Ferhatın takıma katılmasıyla garcianın yerinede oynayabilecek kaliteli bir yerli isim daha kadroya katmış olduk.

Ferhatı yakından tanıyalım.
Tam adı:Ferhat Çökmüş
Pozisyon:Defans(Sağ bek)
Doğum Tarihi:14.02.1985
Uyruk: Türkiye,İsviçre
Klüb: Manisaspor
Boy:1.80
Ayak:Sağ ayak

İstatistikler

2011 2012       16 maç 2 gol
2010 2011       25 maç 1 asist
2009 2010       31 maç 1 asist

2008 2009       11 maç 0 gol
2007 2008       21 maç 1 asist

2006   2007       30 maç 1 asist
2005 2006         15 maç 1 gol





5 yaşında futbola başlayan Ferhat 12 yaşında Young Boys takımına transfer transfer oldu.2006 yılında Trabzonspora transfer olan Ferhat 3 yıl Trabzonspor forması giydi 40 maçta 1 gol atma başarası gösterdi.2009 yılından beri Manisasporda başarılı performans gösteren Ferhat Cökmüş bu sezondan itibaren Mor beyaz formamız altında ter dökecek.



Uzun süredir sağ bek mevki transferi için isimler telafuz edilmiş fakat Ferhat ismi sürpriz oldu.Fenamı oldu derseniz gayet iyi transfer.Alt yapısını yurtdışında almış her sene düzenli 15 20 maç forma şansı bulmuş ve süperligte uzun süredir oynayan ve gayet başarılı bir performans ortaya koyan Ferhat klübümüze transfer oldu.
Sağ bekteki sorun cözülmüş oldu.Ferhatın önemli artılarından biride İsviçre milli takımının bütün yaş gruplarında forma giymesi.



Ferhatın Futbolla buluşması ise gayet ilginç::))



5 yaşında babamdan gizli olarak FC Ostermundigen takımında futbola başladım. Kuzenlerim idmana giderken ben de onlara katıldım. İlk gittiğimde bizi denediler. Beğenilince takımda kaldım ve 7 yıl forma giydim. Babam da yeteneğimi görünce futbol oynamama izin verdi. 12 yaşında Young Boys takımı tarafından beğenildim. O şekilde geçiş yaptım.Diyerek bir sitede röpartaj vermiş.


Futbola ön libero olarak başlamış. O şekilde devam etmiş. Young Boys PAF takımında bazen oyun kurucu olarak da görev alıyormuş. Önünde çok iyi iki forvet vardı. Biri Hollanda ve İtalya liglerinde oynamış İsviçreli Johan Fonlanten'di. Onlarla birlikte çok iyi bir uyum içerisindeymişler.


İsviçre'de altyapıya büyük önem veriliyor. Oyuncular küçük yaşlardan itibaren disiplinli bir şekilde teknik ve taktiğin yanı sıra psikolojik eğitim alıyor. Orada önce altyapı, sonra üst yapı geliyor.


Avrupadaki disiplini düşünecek olursak Ferhat sağ beke ilaç gibi oldu.Hem hücüma destek veriyor hemde savunmada görevini yapmaya çalışıyor.Sağ bek için gereken tüm görevleri yapmaya çalışıyor.


Ferhata Mor Beyaz formamız altında başarılar diliyorum umarım başarılı olur. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder